Sunday, June 16, 2013

It's All About The Jacket

 Shirt Bershka | Denim Jacket Vintage (new!) | Black Skinny Jeans Topshop (new!) | Sunglasses Primark 
Platform Sandals Urban Outfitters | Studded bag New Look 

As much as I love my parents, I have to admit that they are everything but fashion icons. Even though my mum was quite the looker back then, some of her style choices were rather questionable (Did you really have to make dad get perm in the 90s?). I looked at all the others who could rummage through their parents' wardrobe and find amazing treasures with envy. I have to search through the racks of vintage shops, only to be put off by the horrendous prices they sometimes charge. Okay, I'm not much of a vintage shopper, but I've been obsessed with vintage denim jackets and finding the right one for the right price seemed to easier than it actually was. I already gave up on finding one in London, thought about visiting the charity shops in other British cities, just to find it. Turns out, my perfect denim jacket was indeed not in London, though, I didn't have to go all the way to Nottingham or Bristol. It was patiently waiting for me in my dad's old boxes where he stored the things he didn't use anymore. Stumbled across it by chance and immediately declared it my own. Too bad, it's not much of a jacket weather right now, I actually had to hope that it got a bit too breezy for me to put it on and it did, well, it did once during my time in Berlin. But considering the weather in London, you will see it quite often once I return from Vietnam. Oh, and in the case you haven't noticed, my ombre hair is all gone replaced by a more natural hair colour. What do you think?

German:
So sehr ich meine Eltern auch liebe, sie sind nicht gerade Fashionikone. Auch wenn meine Mutti eigentlich total der Hingucker war, ihre modischen Vorlieben waren manchmal mehr als fragwuerdig (Wieso hast du Papa damals eine Dauerwelle verpasst??). Ich war immer ganz neidisch, dass andere durch die Kleiderschraenke ihrer Eltern gehen und dort tolle Vintage-Teile finden konnten. Ich musste mich mit den Vintage-Laeden begnuegen, die manchmal echt viel fuer ein simples Shirt verlangen. Na gut, so sehr interessiere ich mich eigentlich nicht fuer den ganzen Vintage-Kram, aber ich bin seit einiger Zeit besessen von Jeansjacken. Doch die Suche war schwerer als erwartet. Entweder stimmte der Preis nicht oder sie sah einfach nicht gut aus. Eigentlich hatte ich die Suche bereits aufgegeben, zumindest in London. Habe sogar mit dem Gedanken gespielt rauszufahren, vielleicht waere ich in Bristol oder Nottingham erfolgreicher gewesen. Wusste ja nicht, dass die perfekte Jeansjacke bereits in Berlin auf mich gewartet hat. Dort fand ich sie wider Erwarten in eins von den alten Kartons meines Vaters. War natuerlich sofort meins! Leider ist gerade nicht so das Jackenwetter, doch wenn ich wieder in London bin, wird sie mich gut vor dem wechselhaften Wetter schuetzen. Ach, und falls es euch nicht aufgefallen ist (aber so unaufmerksam seid ihr sicher nicht), mein Ombre Hair ist weg und ich habe wieder eine natuerliche Haarfarbe! Was haltet ihr davon?

18 comments:

Laura said...

Kenne ich nur zu gut! Nur dass bei mir das Problem ist, dass meine Mutter fast alle tollen Sachen früher einfach weggegeben hat, noch bevor ich alt genug war, um mich dafür zu interessieren :-( Aber die Jacke ist ein klasse Fund, sieht toll aus!

Huyen said...

supertolles outfit! die jacke sieht toll an dir aus!

T. said...

Find die Haare so besser. Das Ombre war gegen Ende irgendwie doch ZU blond.
Die Jacke steht dir sehr gut. ;)

Sara Chergui said...

Love the jacket and the shoes ! This look is really nice :)

Sara,
http://thecrimeofashion.blogspot.fr

SoapiUk said...

Haha meine mum hat auch meinen dad damals gezwungen sich ne dauerwelle in die haare zu machen, aber ich glaube dass war ende der 80'er! Muss wohl in gewesen sein! Tolles Outfit übrigens :) Die wedges sind wunderschön!

giselaisback said...

Die UO Wedges sind mega nice!
..aber waren bestimmt endteuer T_T (UO, hate you! :D).

..und deine Haare gefallen mir so jetzt auch gut! :D (hab das erst gar nicht bemerkt XD)

Lucia Y said...

You look amazing, especially in those sunglasses!
Lucia's Loves
x

Tabet said...

Hey,
great pictures and a sweet outfit :)
I love it.
Kisses
Tabea

http://wolkedrei.blogspot.de/

Lilly said...

Wunderschön siehst du aus. Die Jacke ist großartig, ich wünschte ich hätte auch so eine..oder mein Vater.. oder irgendwer, der nicht 93736 Euro dafür will ;)
xo

Eena said...

Love the jacket and sunglasses! you look so cool :)

falei oalei said...

supertolles outfit! die jacke sieht toll an dir aus! high-low dresses

Veren Lee said...

I loveee everything that you wore here and your hair looks so gorgeous :)


www.verenlee.com

Nana said...

Yaay back to black :) Alles in allem ein sehr stimmiges Outfit. Viel Spaß in Vietnam, digge!

Mimi Mustache ♥ said...

tooolle Bilder! Das Outfit gefällt mir richtig gut und deine Haare sind ein TRAUM! :)

Liebe Grüße ♥

AgataP said...

you look fantastic,love the jacket so much!

Ines Ariani said...

Awsum hair!! Im just amaze with that! :O And anyway love your denim outer and sunnys ;D

www.aiiness.com

lipstickaddiction said...

SPOTTED: There's something magical about Berlin :)

Nikki LunarLights said...

I absolutely love these shoes! :) So pretty! xxx